27 Kasım 2013 Çarşamba

Bir Blog Nasıl Blog Olur?






Blog dünyasında yeni olmama rağmen şimdiden çok eğlenceli olduğunu anladım. Daha blogumda bir takım eksiklikler olsa da arkadaşlarımın merakı üzerine blog açma sürecini kısacık anlatmak istiyorum. Öncelikle belirtmem gerekir ki, bilgisayar derslerini çok sevsem de sınavlarında hep hüsrana uğramışımdır. Yani aranızda benim gibi olanlar varsa blog açmanın o kadar da zor olmadığını anlayacaklardır. Çevremde bir blogger olmadığı için en güzel öğretmen olan YouTube ve Google Hazretlerine başvurdum hemen. Ne de olsa kitap kurduyum ve okuduklarımı anlatma ihtiyacı hissediyorum. Neyse bir kaç örnek inceledim ve ``Ben de yapabilirim!`` dedim.  


Hayran hayran onlarla blog inceledim, yapamam diye düşünüyordum...

Bu blog şablonumun ahşap detaylı olmasına sebep olmuştur :)        perikmaz.blogspot.com

Bir blog açabilmeniz için öncelikle bir Google hesabınızın olması gerekiyor. http://www.blogger.com yardımıyla giriş yapıyoruz. Blog açarken en çok korktuğum şey blog adresleri arasındaki seçimdi, ``Ya sonradan pişman olursam?``.Blogger ve wordpress`i inceledim, daha sonar blogger`ın ücretsiz olduğunu görünce kararım belli oldu. Diğeri de ücretsiz olabilir ama çok aceleci biri olduğum için fazla araştırmaya gerek duymadım. Sayfalardan birinde Blogger`ı Wordpress`e aktarabileceğimizle alakalı bilgiler mevcut, isteyen bakabilir. Blogu açtıktan sonar ne nerde diye başka sayfalara bakma gereği duymadım. Az biraz kurcalayınca ne olduğu, nasıl çalıştığı anlaşılıyor. Aynı word dosyası gibi rahatlıkla yazılarınızı yazabilirsiniz. Bir bağlantı, video ya da fotoğraf ekleme seçenekleri panoda mevcut. Herhangi bir işlem yaptığınızda kaydetmeyi unutmayın.

Şablon (Template):


Acele sayfa açmak istediğim için google`un sunduğu şablonlardan birini seçtim ama daha sonra harika ötesi şablonların ücretsiz indirilebildiği site buldum.
Bu siteye benzer yüzlerce site var,hala seçemeyenler bakabilir.

400`den fazla seçenek var yani beğenmemek mümkün değil hatta benim gibi seçim aşamasında zorluk çekebilirsiniz. Ama yine de "İşte aradığım bu!" ya da biraz şiirsel olsa da "Tam da beni anlatıyor!" diyebileceğiniz bir tanecik vardır içlerinde. Burada önemli olan kalbinizin sesini dinlemek.  Karar vermenin ne kadar zor olduğunu anlayabilmeniz için en tatlılarından ekliyorum:




































bu da benimki :)


Şablon hazır olduktan sonra paylaşım düğmeleri (facebook, vs), blog sayacı, uçan kuş, vs. ekledim. Facebook kısmında sorun olsa da diğerleri iyi gibi, e sorunluları daha sonra düzeltiriz artık. Sırada facebook yorum kısmı, vikitap ve müzik eklemece var. :) Blogger adını hakketiğimizde ise reklam işine girebiliriz, onun nasıl olacağını araştırmadım.
















Bir kaç güzel adres:

https://www.bloglovin.com blogları takip etmek isteyenler için çok kullanışlı bir adres. Arama butonuna takip etmek istediğiniz adresi yazıp Follow düğmesine tıklamanız yeterli olacaktır? Takipçisi olduğunuz bütün bloglar Facebook ya da Twitter`daki yenilikler gibi sıralanacaktır.

www.blogokulu.org blog açmak isteyenler için harika bir adres. Hem yazılı, hem de videolu anlatımlar çok yardımcı oluyor. Kararlı olanlar başlayabilirler. Benim görevim size bu işin o kadar da zor olmadığını göstermekti. Umarım yardımcı olabilmişimdir.



6 yorum :

Unknown dedi ki...

teşekkürler yararlı bir yazı. işsizliğimin dibine vurduğum gün ben de açacağım

Yaşama Dönmeye Çalışan Kız... dedi ki...

çok teşekkürler. hem çok yararlı, hem de "ne zamandır istiyordum, ben de açsammı ankaralı bir kitap kurdu olarak" dedirten bir yazı olmuş:) pekçok kitap blogunu takip ettiğim gibi, senin yazılarını da keyifle bekliyorum. teşekkürlerr

HayalPerest dedi ki...

yararlı bilgi olmuş teşekkürler :)

Unknown dedi ki...

Ödülcüm yeni blogun hayırlı olsun.

Unknown dedi ki...

burcu çok teşekkür ederim, layık olmaya çalışacağım...

Unknown dedi ki...

Hayal Perest ilginiz için teşekkürler :)

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Blog Listem

Photobucket