10 Aralık 2013 Salı

Bir aşk serüveni

Her birimiz Adem ve Havva`yız aslında. Dünyayı tek başına algılayamıyor işte insanoğlu. İlla ki eşi olacak. Tabi her birimize biçilen rol farklı bu yeryüzünde ama bir de başkasının (aslında başkasındaki ben`in) gözlükleriyle bakma ihtiyacı hissediyor insan. Aşkı yaşadığında sanki sen sen değilsin ya da sanki dünyaya farklı kişilik olarak tekrar gönderilmişsin. Evet bu defa farklı gözlerle bakacaksın alıştığın nesnelere, insanlara, olaylara…. Sen sen değilsin artık, ya da sen sen`den öte bir şeysin. Hakikate daha da yaklaşır ve Hakikat`in içinde yok olmaya başlarsın. Bir taraftan dozunu iyi ayarlamak lazım şu aşk olayının. Tanrı diye taparsan birine, çok sürmez büyü bozulur, kendi dünyan başına yıkılır, karman çorman olur hayatın, işin içinden çıkamazsın. Sürekli aklında aynı soru yankılanır ``Neden?`` Ve sorarsın daha sonra sık sık `` Aşk bir ceza mıdır, yoksa hediye mi?`` Hayır, hiçbiri değil de dermandır aşk. Zira aşk layık olduğu mertebeye ulaşmazsa dert olur ki, o da başlı başına bir çeşit dermandır. ``Derdim bana derman imiş....``Niyazi Mısri`den hiçbir zaman unutulmayacak mısra.
Derman arardım derdime Derdim bana derman imiş 
Burhan sorardım aslıma aslım bana burhan imiş
Sağ u solu gözler idim dost yüzünü görsem deyu
Ben taşrada arar iken ol can içinde can imiş
Öyle sanırdım ayriyem,dost gayridir ben gayriyem
Benden görüp işideni bildim ki ol canan imiş
Savm u salat u haccile sanma biter zahid işin
İnsan-ı Kamil olmağa lazım olan irfan imiş
Kanden gelir yolun senin ya kande varır menzilin
Nerden gelip gittiğini anlamayan hayvan imiş
Mürşid gerektir bildire Hakkı sana hakkel-yakin
Mürşidi olmayanların bildikleri güman imiş
İşit Niyazi'nin sözün bir nesne örtmez Hak yüzün
Hak'tan ayan bir nesne yok gözsüzlere pünhan imiş


Derdimiz bize derman ise, dermanımızın da bize dert olması lazım. Hepimizin (aşk dedektörlerinin) aşk arayışı gerçekte dert arayışıdır. Ama aşk yolculuğuna çıkmak her babayiğidin harcı değil. Yine de herkes farkında olsun ya da olmasın aşkı arar, birazcık dertlenmek ister, bir dermana muhtaç olmak ister....

0 yorum :

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Blog Listem

Photobucket